2013. március 30., szombat

Igazi foszlós kalács

 Hozzávalók:
50 dkg finomliszt
10 dkg margarin
2 db tojás
3 dl tej
2,5 dkg élesztő
5 dkg mazsola
2 ek. cukor
csipet só
Elkészítés:
Az alapanyagokat a meglelő sorrendben belepakoltam a kenyérsütőbe, és hagytam, hogy  a dagasztás, kelesztés gondját levegye a vállamról.
Amikor lejárt a program, akkor csak lisztezett deszkán finoman átgyúrtam a tésztát, és már lehetett is dolgozni vele. Mivel elég nagy adag lett, így alapból kettéválasztottam. az egyik darabból koszorút fontam, amit miután sütőlapra tettem, lekentem egy felvert tojással. Hogy ne "záródjon be" közepén a gyűrű, egy alufóliába csavart kólás dobozt tettem oda, nem lévén ilyen kürtős formám. (na ami késik, nem múlik :-))
A másik darabot szintén összefontam, és egy kivajazott, enyhén lisztezett hosszúkás formába tettem. Hagytam őket még jó húsz percig pihenni, pontosabban a második adag többet pihent, mert egyszerre csak egy fér a sütőbe. Kb. 25 percet sültek egyenként előmelegített sütőben.




Azt hiszem most megtaláltam az igazi foszlós kalácsot. Öreg barátnőmtől kaptam ezt a receptet, és nagyon elégedett vagyok vele. Igazi foszlós kalács lett a végeredmény, még akkor is, ha kényelmesen a kenyérsütővel dolgoztattam :-) azt hiszem ez marad a családi kalácsrecept...

1 megjegyzés: