2013. november 20., szerda

Mézes puszedli

Hozzávalók:
33 dkg finomliszt
12 dkg méz
2 db tojás
5 dkg cukor
1 csipet só
1 tk. szódabikarbóna
1 ek. mézeskalács fűszerkeverék
2 ek. víz
3 ek. olaj
Elkészítés:
A mézet, cukrot, sót, tojást, vizet és olajat gépi habverővel jó habosra kikeverem, majd  hozzáadom
a fűszerkeveréket, a szódabikarbónát és a lisztet. Kidolgozom egy fakanállal, és egy órára letakarva beteszem a hűtőbe. Nem kell megijedni, ekkor még elég képlékeny a massza. Ha pihent, akkor diónyi gombócokat formázok belőle, kicsit a tetejüket ellapítom, és egy sütőpapíros tepsire sorakoztatom. Előmelegített sütőben bő tíz perc alatt megsülnek. Ha teljesen kihűlnek, akkor aki szereti, az belemártogathatja cukormázba, mely a következő módon készül:
2 db tojás fehérjét 17 dkg porcukorral gőz fölött keményre verünk, majd egyenként belemártogatjuk a puszedliket. Tálcára rendezzünk, és hagyjuk, hogy a máz megszilárduljon.

A receptért köszönet TücsökBogárnak!
http://tucsokbogar.blogspot.hu/2011/12/mezespuszedli.html


Mézeskalácsot már évek óta sütök. Ám a puszedlit még soha nem próbáltam. Most azonban nagyon jó kis receptet találtam, így gyorsan neki is veselkedtem a megvalósításnak :-) Legközelebb mázat is teszek rá. Ám az élvezeti értékéből szerintem így sem vesztett :-) Ebből az adagból nekem 24 puszedlim lett!

3 megjegyzés: