2017. április 9., vasárnap

Zabpelyhes cukkinilapcsánka

Hozzávalók:
Nekem most itt két  kb. 20 cm-es zsenge cukkini
1 db tojás
2 kis gerezd fokhagyma
ételízesítő
frissen őrölt bors
3-4 ek. zabpehely
+ kevés olaj a sütéshez
Elkészítés:
A cukkiniket ilyen zsenge korban vétek lenne meghámozni, így csak alaposan megmostam, megtöröltem. A gyalunak azon a részén, amin a káposztát is szoktam, tehát a legnagyobb lyukon lereszeltem. Hozzá ütöttem a tojást, belenyomtam a fokhagymát, befűszereztem. Aztán konyhai kis örlővel megdaráltam a zabpelyhet. Nem teljesen finom lisztté, hagytam, hogy kisebb darabok maradjanak benne. Ebből aztán annyit adtam a reszelt cukkinihez, amennyi szépen összefogta anélkül, hogy elnehezítette volna  amasszát. Közben egy kis serpenyőben olajat melegítettem. Én a lehető legkevesebb olajban szoktam megsütni. Amikor már elég forró volt, kanállal halmokat pakoltam bele, kicsit ellapogattam, és hagytam, hogy szépen megsüljön. Amikor már aranybarna lett a széle, óvatosan megfordítottam, hogy a másik oldala is átpirulhasson. Szalvétával bélelt tányérra szedtem, hogy a maradék olajat is felszívja róla.


Bence ötlete volt, hogy ma a sültcsirke mellé cukkinilapcsánka legyen a köret. Okos gondolat volt :-)
De ha nem köretként esszük, akkor egy kis tejföllel, reszelt sajttal önálló fogásként is megállja a helyét.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése