2017. május 31., szerda

Halfilé brokkolimártásban

Hozzávalók:
60 dkg halfilé
3 dl főzőtejszín
25 dkg brokkoli (én mindig fagyasztottat használok)
5 dkg császárszalonna
2 szép szál újhagyma
1 gerezd fokhagyma
frissen őrölt bors
ételízesítő/só
olaj
pár csepp citromlé
Elkészítés:
A munka két fázisban indul. Az egyik rész, amikor a halat falatnyi kockákra vágom, és kicsit besózom. Nem kell azért nagyon apróra, mert párolás közben még enged magából nedvességet. A hagymát megmosom és felkarikázom, a szalonnát vékony csíkokra vagdalom. Első körben ezt a két hozzávalót teszem egy lábosba, és hagyom, hogy összebarátkozzanak. Vagyis a szalonna 1 kanálnyi olaj segítségével kiadja ami benne van, a hagyma pedig kicsit megdinsztelődjön. Ekkor ráteszem a besózott halkockákat, megszórom őrölt borssal, megcsepegtetem kicsi citromlével. Lefedve párolom. Nem kevergetem, és nem hagyom így sok ideig. A hal elég hamar megpárolódik, és az sem jó, ha fakanállal összetörjük. Ha már harapható, akkor elfőzzük gyorsan az alatta keletkezett levet és félre tesszük. A brokkolirózsákat egy másik edényben pici vízzel párolni kezdjük. Ízesítjük kis ételízesítővel vagy sóval, frissen őrölt borssal. Ez a zöldség is elég hamar megpuhul, de most ellentétben a hallal, nem baj, ha szétesik. Na persze ne azért, mert pépesre főztük. Felengedjük a főzőtejszínnel, és összemelegítjük. Belekanalazzuk a halas-szalonnás-hagymás alapunkat, és még egyet forralunk rajta. Készen van, lehet tálalni. Nálunk nokedli lett a kísérője.


A változatos étrend elengedhetetlen része a hal és a zöldség. Szeretem is mindkettőt, de sajnos minőségi halfilé egyre ritkábban jut az ember tányérjára, mert elég borsos ára van. Szóval enném én gyakrabban is, ha meg kicsit pénztárcabarátabb lenne. De most volt egy adag finom harcsafilé a fagyóban, no meg a mindig ugrásra kész brokkoli is ott kandikált. Gyosan házasítottam őket, és a végeredmény nagyon kedvemre való volt :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése