2017. június 7., szerda

Zöldséges karfiolleves

Hozzávalók:
1 db kis fej karfiol
1 cs. vegyes leveszöldség
(vagy ennek hiányában 3 szép szál sárgarépa és két kisebb fehérrépa)
1 kisebb karalábé
1 szelet zeller
zellerzöld, petrezselyemzöld
1 nagy evőkanál fűszerpaprika
frissen őrölt bors
1 db tojás
2-3 ek. liszt
1-2 ek. olaj
ételízesítő
leveskocka (nyugodtan meg lehet kövezni érte, én használom :-) )
Elkészítés:
 A zöldségeket megtisztítom, megmosom és feldarabolom. A répákat karikákra, a zellert és a karalábét kockákra szoktam vágni. A karfiolt kisebb róüzsákra szedem. Lábosba pakolom, kevés olajjal meglocsolom, megszórom ételízesítővel, frissen őrölt borssal és felöntöm 2-3 dl vízzel. Lefedve párolom, míg félpuhák nem lesznek a zöldségek. Felengedem annyi vízzel, hogy elég sűrű levest lapjak, de belekalkulálom azt is, hogy még nokedli kerül majd bele. Hozzáadom a leveskockát, ebből én most 2 darabot használtam el, és mehet bele a zeller-és petrezselyemzöld is. Hagyom, hogy összeforrjon. Közben felverem a tojást pici sóval, és annyi lisztet dolgozok bele, hogy szaggatható nokedlit kapjak. Amikor fő a leves, akkor kiskanállal vagy rendes szaggatóval a levesbe adagolom a masszát. Mire megfő a galuska, a zöldségek is teljesen puhák lesznek. Még egy kóstolás, szükség szerint utánízesítés, aztán lehet tálalni.

Az utóbbi időben elég leveses lettem. Most meg, hogy bejöttek a friss zölldségek, egyszerűen képtelen vagyok ellenállni nekik :-) Így ma ezt a levest főztem, jó nagy adagban, hogy holnapra is maradjon belőle :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése