2018. február 25., vasárnap

Fürjtojásos-csiperkés sertéstekercs

Hozzávalók:
(olyan mennyiségeket írok, melyekből három tekercs készült nálunk)
3 jó férfitenyér nagyságú sertéscomb szelet
6 db fürjtojás (persze három sima tojás is jó lesz hozzá)
25 dkg gomba (nekem most barna csiperke)
1 nagyobb szál újhagyma
ételízesítő/só
frissen őrölt bors
kevés olaj
sertés fűszersó
Elkészítés:
Egy nagyobb darab sovány combból jó éles késsel levágtam óvatosan ezt a három szép szeletet. Kicsit kiveregettem, de csak úgy módjával, hogy lazuljanak a rostok. Megsóztam, borsoztam a hús mindkét oldalát és picit félre tettem. Míg pihent, addig az újhagymát apróra vágtam, majd hozzá daraboltam a megmosott barna csiperke felét is. Kanálnyi olajat melegítettem egy serpenyőben, és beleszórtam a hagymát, gombát. Picit megízesítve együtt pároltam, pirítottam. Közben felvertem a fürjtojásokat, és a hagymás gombára öntöttem, rántottát csináltam gyakorlatilag belőle. A hússzeleteket egyenként kiterítettem egy vágólapra, és a rántotta egyharmadát szépen eloszlattam rajta. Óvatosan feltekertem, kicsit fazonra igazgattam, majd beletettem egy olajjal kikent jénaiba. Amikor már mindhárom tekercs a jénaiban pihent, megszórtam a tetejüket fűszersóval, és melléjük tettem a maradék gombát. Takarás nélkül mentek a sütőbe, ahol kb. 40 perc alatt sültek meg. Számítani kell rá, hogy mivel a sertéscomb száraz hús, igazándiból teljesen omlós soha nem lesz, de nagyon finomra süthető. Kicsit hagytam a deszkán pihenni a tekercseket, majd felszeleteltem őket. A vele sült gombát pedig felhasználtam egy rizottóhoz, amivel aztán tálaltam a tekercseket.


Kedvenc hentesem gyönyörű combot kanyaritott ki nekem a nagy egészből. Semmi zsír nem volt rajta,gyönyörűen lehetett szeletelni, kockázni. De azt sejtettem, hogy rántani nagyon parázs lenne, így a töltés mellett döntöttem, és utólag elmondhatom, nagyon jól tettem :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése