2018. április 1., vasárnap

Túrótorta babapiskótával

Hozzávalók:
(26 cm-eskapcsos tortaformához)
20 dkg babapiskóta
50 dkg túró
10 dkg cukor
2 cs. vaníliás cukor
3 dl habtejszín
1 nagy pohár natúr joghurt (375g)
1 db citrom reszelt héja és felének a leve
Elkésztíés:
A túró krémesítésével kezdtem,mert az mindig hagy kivetnivalót maga után gyárilag. Én egyszerűen belemorzsoltam a turmixba,és a joghurtból öntöttem hozzá annyit, hogy krémesre tudjam dolgozni. Ezután egy tálba szedtem, ment hozzá a maradék joghurt, a citromlé, a citrom reszelt héja, és a cukrok. Alaposan összedolgoztam.Utána habbá vertem a tejszínt, és óvatosan azt is a masszához dolgoztam. A tortaforma alját kiraktam a babapiskótával. Mivel most nem kerek, hanem hosszúkás verzió volt itthon, eltördeltem a darabokat, hogy jobban be tudjam velük fedni a teret. Ezután rákanalaztam a túrókrém felét. Jött egy újabb sor babapiskóta, majd a maradék krém. Néhányszor a pulthoz ütögettem a formát, hogy kicsit kimenjen belőle a bent rekedt levegő, vagyis tömörítettem. Aztán fóliával letakartam, és egy éjszakára hűtőbe tettem.
Aztán ma délelőtt késsel végighúztam a forma oldala mentén, és levettem a karimát. A krémet megigazgattam, és jöhetett a díszítés. Mivel ma húsvét vasárnap van, így egy kis kókuszt szineztem zöldre fű gyanánt. Illetve csak szineztem volna, ha a zöld ételfestékes dobozt nem üresen tettük volna vissza a polcra.De találtam mandula aromát, ami ha nem is lett annyira élénk zöld, azért megteszi. Cukortojásokkal díszítettem, s ment még ebédig vissza a hűtőbe.


Nem tudom pontosan megnevezni, honnan van a recept, több helyen is láttam, legutóbb talán a Pinteresten. Azt írják, hogy a babapiskótát mártogassuk tejbe mielőtt a formába rakjuk. Szerintem felesleges, mert a krém van annyira nedves, hogyattól míg áll, bővel felpuhul a piskóta is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése